Pravdu má ten, kto má moc.
Bez ohľadu na to, ako ju získal…
Miki, pôvodným povolaním šofér autobusu, v sebe postupne objaví a aktivuje schopnosti na to, aby vybudoval jednu z najväčších a najobávanejších mafiánskych skupín v krajine.
Film je prístupný od 18 rokov.
Premietanie je súčasťou programu 30. ročníka Medzinárodného festivalu lokálnych televízií Golden Beggar
Šesťdesiate roky, Československo. Z éteru sa ozýva rock'n'roll, minisukne a študentské revolty menia svet. Do prestížnej rozhlasovej redakcie prichádza Tomáš, ktorý sa ocitá v nebezpečnom súboji medzi redaktormi a tajnými službami. V stávke sú kompromitujúca nahrávka a životy všetkých. Hlavný hrdina stojí pred ťažkou voľbou: obetovať brata alebo kolegov bojujúcich za pravdu? Nový film Jiřího Mádla Vlny je natočený podľa doteraz nezverejnených skutočných príbehov novinárov z Československého rozhlasu. Ich odhodlanie prinášať nezávislé spravodajstvo za každú cenu inšpiruje aj dnes...
Záhradník (Oldřich Kaiser) a jeho žena žijú na úpätí malebného kopca a starajú sa o svoju malú záhradku. Ich idylický život naruší nový majiteľ, ktorý sa nasťahuje do neďalekého zámku a plánuje odkúpiť všetky okolité pozemky vrátane toho, čo patrí záhradníkovi. Keď záhradník na jeho ponuku nereaguje, odohrá sa séria bizarných udalostí. Nový majiteľ postaví na hranici záhradníkovho pozemku plot zo žiletkového drôtu a uzavrie príjazdovú cestu. Aby dosiahol svoj cieľ, postupne vo svojich činoch pridáva na intenzite. Záhradník sa však nevzdáva a snaží sa brániť svoj domov. Zatiaľ čo polícia a starosta sa postupne utápajú v obecnej byrokracii, záhradník sa rozhodne vziať osud do vlastných rúk.
Nový film Jiřího Havelku, balansujúci na hranici absurdity a tragikomédie, je inšpirovaný skutočným príbehom a rovnomenným literárnym dielom Karla Čapka.
Delia je manželka násilníckeho Ivana a matka troch detí. Manželka a matka. Toto sú roly, ktoré ju definujú, a Delii to stačí. Je druhá polovica 40. rokov, a Rím, kde žije Delia so svojou rodinou, je zmietaný medzi dvoma pólmi – na jednej strane bieda, ktorá tu zostala po práve skončenej vojne, na druhej nový vietor prichádzajúcej liberalizácie. Celá rodina je nadšená z blížiacich sa zásnub ich milovanej najstaršej dcéry Marcelly, ktorá dúfa, že sa rýchlo vydá za dobrého chlapca z buržoáznej triedy Giulia, a konečne sa zbaví svojej trápnej rodiny. Delia nechce nič viac, ako má, prijíma svoj osud tak, ako jej bol daný, a jediné, po čom túži, je dobré manželstvo pre svoju dcéru. Ale príchod tajomného listu jej dodá odvahu zahodiť vopred určené plány a predstaviť si lepšiu budúcnosť nielen pre Marcellu, ale aj pre seba a iné ženy.
Príbeh o obyčajnej žene v domácnosti, ktorá sa rozhodne vzoprieť svojmu násilníckemu manželovi a pravidlám patriarchálnej spoločnosti v povojnovom Taliansku. Silný a zároveň zábavný film o ženskej sile a solidarite, ktorý v Taliansku prekonal všetky rekordy návštevnosti!
Film Zápisník alkoholičky režiséra Dana Svátka sa vracia k téme pitia a alkoholu. Tentoraz z pohľadu ženskej závislosti. A rovnako ako v prípade tragikomédie Úsmevy smutných mužov, ktorá vznikla podľa autobiografického bestselleru Jozefa Formánka, vychádza zo skutočných zážitkov. Tie na svojom blogu Zápisník alkoholičky zdieľala Michaela Duffková, ktorá za svoju autentickú spoveď získala cenu Magnesia Litera. V hlavnej úlohe podáva strhujúci herecký výkon Tereza Ramba. Ďalej hrajú Miloslav König, Martin Finger, Miroslav Hanuš, Jan Plouhar, Oskar Hes a Barbara Lukešová.
Jednoduchá a efektívna metóda ako zmeniť svoj osud. Cestovanie v narodeninový deň.
Podľa prieskumov iba 7% svetovej populácie pripúšťa, že verí v astrológiu. Pritom každý z nás bol už aspoň raz pristihnutý pri štúdiu vlastného horoskopu. Pri otázke prečo to robíme, hovoríme, že je to zábava, že sme zvedaví, že to robíme z nudy alebo kvôli rozptýleniu sa pri práci. Všetci súhlasíme s tým, že čítanie o vlastnej budúcnosti je upokojujúce. Ak prináša dobré správy.
Luciana de Leoni d'Asparedo je expertkou na aktívnu astrológiu. Podľa nej môžete zmeniť svoj osud, ak v deň svojich narodenín vycestujete na miesto, kde je ideálna konštelácia hviezd. Luciana žije v rozpadávajúcom sa zámočku v Aiello del Friuli, neďaleko benátskej lagúny so svojou dcérou, manželom a svokrou.
Režisér a producent Peter Kerekes so svojím štábom ju navštevoval sedem rokov. Film Wishing on a Star sleduje Lucianu a príbehy jej piatich klientov, hľadajúcich nový život, osudovú lásku, vášeň, naplnenie túžob a odpovede na otázky, ktoré im doposiaľ nikto nedal. Za Lucianou prichádzajú Giovanni (52), dvojičky Adriana a Giuliana (48), Alessandra (79), Valentina (33) a Barbara (55), a po pozornom rozhovore od nej dostávajú presné súradnice, kde majú stráviť svoj narodeninový deň. Od Aljašky, cez Taiwan, Ostrov Cres v Chorvátsku, Libanon po Brazíiu.
Rodinné stretnutie ako prasa! Tak by sa dala opísať každoročná zabíjačka, ktorá sa koná v jednej rodine a jednej chalupe v odľahlej dedine v rovnako odľahlom Osoblažsku.
Zabíjačka sa každoročne koná v domove dôchodcov na Osoblažsku. Je to jediný deň v roku, keď sa celá rodina stretne, aby si zanadávala, pojedla, popila a jednoducho žila. Tento rok je však všetko inak. Starý otec sa od rána prechádza a nevie, ako povedať svojmu zaťovi Karlovi, že toto je posledná zabíjačka. Karlovej dcére Romane chýba matka a manželstvo jej sestry Lucie sa rozpadá. Jej syn Dušan sa nevie orientovať v kolíziách mužského a ženského sveta, strýko Šupina od rána nebezpečne nasáva, mäsiar Tonda tají, že má mokré patróny, a problémový sused spriada plány, ako sa pomstiť za svoj spackaný život. V priebehu takéhoto dňa sa preveruje odolnosť vzájomných väzieb, odhaľuje sa sila a krehkosť vzťahov formovaných tradíciou, láskou a nespravodlivosťou.
Príbeh maďarskej vdovy Mariky, ktorá ukrýva židovského chlapca počas druhej sv. vojny a dramatickej éry vojnovej Slovenskej na slovensko-maďarskom pohraničí blízko Bratislavy.
Dráma slovenskej režisérky Ivety Grófovej je adaptáciou rovnomennej knihy Petra Krištúfka, ktorá oživuje dramatické obdobie vojnového Slovenska. Príbeh rozdelenej doby, ktorá hrdinov stavia pred zložité dilemy, je vyrozprávaný sugestívnym vizuálnym jazykom.
Montessori metóda je spôsob výučby, pri ktorom je rešpektovaná najmä osobnosť dieťaťa, a nie je založená na memorovaní žiakov. Životopisná dráma Maria Montessori ukazuje príbeh zakladateľky tejto metódy, ktorá napriek všetkým ťažkostiam svojej doby pomáhala práve tým deťom, na ktoré spoločnosť zanevrela.
V krajine, kde každú noc zmiznú v priemere štyri autá, si nikdy nemôžeš byť istý, že práve tvoje vozidlo nebude ráno súčasťou štatistík. Dokumentárny film Autíčkári v štýle true-crime je unikátnym pohľadom do kuchyne slovenských zlodejov áut. Film prináša pohľad na krádeže áut očami zlodeja, jeho obetí ako aj policajného vyšetrovateľa, ktorý daný trestný čin vyšetruje. Vzniká tak jedinečný trojuholník plný napätia, nečakaných zvratov a zaujímavých osudov dotknutých ľudí.
V krajine, kde každú noc zmiznú v priemere štyri autá, si nikdy nemôžeš byť istý, že práve tvoje vozidlo nebude ráno súčasťou štatistík. Dokumentárny film Autíčkári v štýle true-crime je unikátnym pohľadom do kuchyne slovenských zlodejov áut. Film prináša pohľad na krádeže áut očami zlodeja, jeho obetí ako aj policajného vyšetrovateľa, ktorý daný trestný čin vyšetruje. Vzniká tak jedinečný trojuholník plný napätia, nečakaných zvratov a zaujímavých osudov dotknutých ľudí.
Osobný, vtipný, dojemný a celkom otvorený film, ktorý odhaľuje najdôležitejšie chvíle v profesionálnom i súkromnom životnom príbehu významnej filmovej a divadelnej herečky Ivy Janžurovej.
V dokumentárnom portréte je Iva Janžurová – ikona českého filmu, televízie a divadla – nazeraná citlivým pohľadom svojej dcéry, dokumentaristky Theodory Remundovej. Tento najbližší možný vzťah umožňuje režisérke pohybovať sa v jej bezprostrednej blízkosti. Týmto pohľadom odkrývame nielen obdivuhodnú profesijnú aktivitu Ivy Janžurovej v súčasnosti, ale aj jej minulú kariéru a osobný život v dobových súvislostiach.
Romantický vzťah Maťa a Veroniky sa zmení na komplikovaný, životu nebezpečný trojuholník. Zasiahne ich brutálny boj o moc, v sieti intríg a korupcie v tieni mafie, ktorá sa neštíti ani politickej vraždy. Thajsko sa zdá byť dostatočne ďaleko - ideálny úkryt pre pár zločincov z východnej Európy, ktorí netušia, že sa sami môžu stať ľahkou korisťou pre väčších predátorov. Ako v tomto šialenstve obstojí osamelý bojovník, ktorý bojuje s tieňmi vlastnej minulosti? Môže ho ešte zachrániť nejaká láska a dokáže si to uvedomiť, kým nebude neskoro? Dá sa vôbec z tohto šialeného kolotoča uniknúť?
Nemusíte byť znalcom juda, aby Vás film TATAMI uchvátil. Je to film o túžbe po výhre, slobode a vzdore proti politickej zlovôli.
Iránska džudistka Leila a jej trénerka Maryam cestujú na majstrovstvá sveta v džude s úmyslom priniesť domov prvú iránsku zlatú medailu. V polovici majstrovstiev dostanú od islamskej republiky príkaz, aby Leila predstierala zranenie a prehrala, inak ju označia za zradkyňu štátu. Keďže je v stávke jej sloboda a sloboda jej rodiny, Leila stojí pred nemožnou voľbou: podriadiť sa iránskemu režimu, ako ju prosí jej trénerka Maryam, alebo zabojovať o zlato.
Keď človek prekoná strach z toho, že spraví niečo nesprávne, strach zo svojho vlastného strachu, stáva sa slobodným.
To si uvedomilo päť žien z dedinky Devičany pri Banskej Štiavnici. Zobrali sekeru, na tajchu Veľká Vodárenská vysekali dieru do ľadu a začali otužovať. Prelomiť bariéru rodových stereotypov nie je v malej dedinke na Honte ľahké, ale otužovanie a smiech dodáva kamarátkam odvahu. Zo spoločnej záľuby sa stane terapeutická záležitosť, ktorá im pomáha meniť svoje životy.
NIKTO NIE JE SVÄTÝ.
Držiteľ Oscara Edward Berger (Na západe nič nové) prináša na filmové plátna príbeh z Vatikánu, kde sa práve chystá konkláve - jedna z najtajnejších a historicky najstarších udalostí na svete. Po nečakanej smrti milovaného pápeža je kardinál Lawrence (Ralph Fiennes) poverený dohľadom nad voľbou novej hlavy katolíckej cirkvi. Kardináli z celého sveta sa zhromaždia za zamknutými dverami Sixtínskej kaplnky, aby si spomedzi seba zvolili toho najlepšieho. Horúcich kandidátov je niekoľko, ale kardinál Lawrence postupne odhaľuje isté fakty, ktoré by mohli otriasť samotnými základmi Cirkvi.
jej príbeh smrťou nekončí
Film Rok vdovy rozpráva príbeh o odvahe, nádeji a sile začať znova po smrti životného partnera.
Tlmočníčka Petra (Pavla Beretová) sa pod vplyvom tragickej udalosti musí zmieriť s tým, že sa z nej v štyridsiatich rokoch stala vdova. Veľmi skoro zistí, že zármutok nie je jedinou výzvou, ktorej musí čeliť. Pridávajú sa starosti o dospievajúcu dcéru (Julie Šoulcová) a tlak zo strany manipulatívnej svokry (Zuzana Kronerová). Tiež je tu byrokratická mašinéria, ktorá smrťou človeka ožíva: hypotéky, pôžičky, nájmy, poplatky, nekonečné dedičské konanie. Medzi troskami svojho života však Petra krok za krokom nachádza odvahu k novému začiatku. Celovečerný hraný film Rok vdovy nakrútený na motívy skutočných udalostí je krehkou a dojímavou štúdiou procesu smútenia v našom súčasnom svete. Scenár vznikol podľa denníka Zuzany Pokornej, ktorý na pokračovanie a s veľkým čitateľským ohlasom publikoval český týždenník Respekt. V hlavnej úlohe exceluje herečka Pavla Beretová.
Prelomové momenty politického aj osobného života prezidentky Zuzany Čaputovej
Ako sa rodia rozhodnutia z pozície hlavy štátu a formuje budúcnosť krajiny? Vnútorné boje, rozhodujúce chvíle v prezidentskom úrade aj odhodlanie čeliť výzvam súčasnej politiky popri ochrane svojich hodnôt. Intímny portrét ženy, ktorá sa usiluje vniesť ľudsky otvorený prístup do tradične mužského súťaživého sveta vrcholovej politiky a pritom zostať dobrou matkou svojich dcér.
Anora je neodolateľná komédia o mladej striptérke, ktorá sníva o princovi na bielom koni, a keď ho nájde, robí všetko pre to, aby ho nestratila. Aj napriek tomu, že to nie je žiaden princ. Film Seana Bakera získal hlavnú cenu na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes.
Osobný, vtipný, dojemný a celkom otvorený film, ktorý odhaľuje najdôležitejšie chvíle v profesionálnom i súkromnom životnom príbehu významnej filmovej a divadelnej herečky Ivy Janžurovej.
V dokumentárnom portréte je Iva Janžurová – ikona českého filmu, televízie a divadla – nazeraná citlivým pohľadom svojej dcéry, dokumentaristky Theodory Remundovej. Tento najbližší možný vzťah umožňuje režisérke pohybovať sa v jej bezprostrednej blízkosti. Týmto pohľadom odkrývame nielen obdivuhodnú profesijnú aktivitu Ivy Janžurovej v súčasnosti, ale aj jej minulú kariéru a osobný život v dobových súvislostiach.
jej príbeh smrťou nekončí
Tlmočníčka Petra (Pavla Beretová) sa pod vplyvom tragickej udalosti musí zmieriť s tým, že sa z nej v štyridsiatich rokoch stala vdova. Veľmi skoro zistí, že zármutok nie je jedinou výzvou, ktorej musí čeliť. Pridávajú sa starosti o dospievajúcu dcéru (Julie Šoulcová) a tlak zo strany manipulatívnej svokry (Zuzana Kronerová). Tiež je tu byrokratická mašinéria, ktorá smrťou človeka ožíva: hypotéky, pôžičky, nájmy, poplatky, nekonečné dedičské konanie. Medzi troskami svojho života však Petra krok za krokom nachádza odvahu k novému začiatku. Celovečerný hraný film Rok vdovy nakrútený na motívy skutočných udalostí je krehkou a dojímavou štúdiou procesu smútenia v našom súčasnom svete. Scenár vznikol podľa denníka Zuzany Pokornej, ktorý na pokračovanie a s veľkým čitateľským ohlasom publikoval český týždenník Respekt. V hlavnej úlohe exceluje herečka Pavla Beretová.
dokumentárny film
Dokument Architektúra ČSSR 58 – 89 je prvý film, ktorý ucelene mapuje československú architektúru druhej polovice 20. storočia.
Autor námetu Vladimír 518 je známy nielen ako hudobník a multimediálny umelec, ale je aktívny aj na výtvarnej scéne, napísal sériu kníh o českých subkultúrach a vo svojom vydavateľstve tiež vydal publikáciu Architektúra 58 – 89. Práve tá zaujala Jana Zajíčka, výtvarníka, animátora a režiséra klipov, a spolu sa rozhodli zrealizovať dokument hľadajúci odpovede na množstvo otázok. Čo to vlastne je architektúra? Aký má význam pre spoločnosť? Podľa akých kritérií posudzovať, ktoré budovy prežijú a ktoré bude lepšie zbúrať? Za akých okolností stavby vznikali? Film sa do hĺbky zaoberá českou a slovenskou architektúrou z rokov, keď v Československu vládol komunistický režim, ale ona napriek tomu dokázala vzbudiť záujem odborníkov aj v západnom svete a získať mnohé ocenenia. „Dokument však nemá za cieľ byť encyklopédiou unikátnych povojnových stavieb. Snažili sme sa hlavne zachytiť fascinujúcu a mimoriadne tvorivú energiu, osobné príbehy architektov, ale aj úskalia tej doby. A, bohužiaľ, aj konflikt medzi históriou a súčasnosťou, keď sa mnohé unikátne budovy búrajú,“ vysvetľuje režisér Jan Zajíček.
NIKTO NIE JE SVÄTÝ.
Držiteľ Oscara Edward Berger (Na západe nič nové) prináša na filmové plátna príbeh z Vatikánu, kde sa práve chystá konkláve - jedna z najtajnejších a historicky najstarších udalostí na svete. Po nečakanej smrti milovaného pápeža je kardinál Lawrence (Ralph Fiennes) poverený dohľadom nad voľbou novej hlavy katolíckej cirkvi. Kardináli z celého sveta sa zhromaždia za zamknutými dverami Sixtínskej kaplnky, aby si spomedzi seba zvolili toho najlepšieho. Horúcich kandidátov je niekoľko, ale kardinál Lawrence postupne odhaľuje isté fakty, ktoré by mohli otriasť samotnými základmi Cirkvi.
príbeh o dievčati, ktoré nedostali
Čo robíte, keď je celý svet proti vám a vy ste ešte dieťa? Eme Černej, hrdinke príbehu inšpirovaného skutočnými udalosťami, sa napokon podarí nájsť silu a vôľu prežiť. Najdôležitejšia je viera v seba samého. Ak ste však naozaj sama, musíte si v sebe vytvoriť niekoho ďalšieho, s kým sa môžete rozprávať, hádať a dúfať. Nie je to ľahké. Ak vás zradí vlastná matka, musíte veriť, že niekde ďaleko je niekto, komu na vás záleží. A aj keď je to až v Amerike, je to svetlo, ktoré vám pomôže prekonať najtemnejšie chvíle.
Prelomové momenty politického aj osobného života prezidentky Zuzany Čaputovej
Ako sa rodia rozhodnutia z pozície hlavy štátu a formuje budúcnosť krajiny? Vnútorné boje, rozhodujúce chvíle v prezidentskom úrade aj odhodlanie čeliť výzvam súčasnej politiky popri ochrane svojich hodnôt. Intímny portrét ženy, ktorá sa usiluje vniesť ľudsky otvorený prístup do tradične mužského súťaživého sveta vrcholovej politiky a pritom zostať dobrou matkou svojich dcér.
Hugh Grant v najdesivejšej role svojej kariéry. Budete sa modliť, aby vás nechal odísť.
Potom, čo dve mormónske misionárky zazvonia pri dverách, ich šarmantný, presvedčivý a diabolský pán Reed vtiahne do smrtiacej hry na mačku a myš a ony sú nútené dokázať svoju vieru. Podobne ako klamlivo pokojný dom na predmestí, ktorý má sestry na ich misii uväzniť, pôsobí na prvý pohľad neškodne a nenápadne aj hostiteľ pán Reed (Hugh Grant), keď počas daždivého popoludnia uvádza mladé návštevníčky do svojej svätyne. Až keď Reed zavedie Paxtonovú a Barnesovú do svojej knižnice a do pasce, ktorú na ne nastražil, odhalia jeho skutočnú povahu. S každou ďalšou miestnosťou, do ktorej dievčatá vstúpia, ich Reed a jeho dom konfrontujú s niečím, čo je čoraz bližšie peklu…
Eva, idealistická, u väzňov celkom obľúbená dozorkyňa, ktorá učí delikventov meditáciu a matematiku, musí vyriešiť najväčšiu dilemu svojho života, keď je mladý muž z jej minulosti prevezený do väznice, v ktorej pracuje. Bez toho, aby prezradila svoje tajomstvo, požiada o preloženie na oddelenie so sprísnenou ostrahou. Práve tam je totiž umiestnený násilnícky a nepredvídateľný Mikkel, ktorý si odpykáva 25 rokov za brutálnu vraždu spoluväzňa.
Tu sa začína znepokojujúci psychologický triler, v ktorom Evin zmysel pre spravodlivosť ohrozuje jej pracovnú morálku aj budúcnosť.
Gustav Möller, režisér úspešného Tiesňového volania, používa v Dozorkyni archetypy a dokonca i klišé filmov z väzenského prostredia a súčasne sa zahráva s očakávaniami divákov.
Marie sa snaží skĺbiť kariéru so starostlivosťou o deti a domácnosť, zatiaľ čo Sigmund je neustále na cestách. Tak, ako mnoho iných vzťahov, aj ten ich začal bezstarostnou zamilovanosťou. Po rokoch manželstva však prichádza vážna kríza a Marie musí čeliť svojim najväčším obavám. Vzťah ale nemôže zachrániť bez toho, aby sama prešla úprimnou sebareflexiou.
Debut nórskej scenáristky a režisérky Lilje Ingolfsdottir je na prvý pohľad rozvodovou drámou, pod povrchom sa však skrýva niečo viac – mnoho vrstevnatá charakterová štúdia ženy, ktorú kríza privedie k sebapoznaniu. Až na veky neprináša príbeh o hľadaní pravej lásky, ale naopak sviežim spôsobom skúma súčasné predstavy o romantických vzťahoch, rovnosti vo vzťahu a ženskej sile.